מעמד תורה היסטורי בצפת בשיעורו של הגאון הינוקא

16/12/2021

 

תחת קורת גג אחת, במעמד שטרם נראה כמותו בעיר צפת, התכנסו אלפי בני תורה מהעיר צפת ומאזור הגליל להשתתף בשיעורו של הגאון ‘הינוקא’. צפו בתיעוד מסכם

באירוע מיוחד והיסטורי שאורגן ע”י עסקני העיר צפת נצפה מחזה שטרם נראה בעיר. אלפי בני תורה מהעיר ומאזור הגליל נהרו לחזות בגאון הינוקא יצרו עומסים כבדים ומארגני השיעור שלא נערכו לנהירת ההמונים נאלצו לאלתר ולהעמיד ציוד ומחסומים מתאימים בסיוע גורמים בעירייה בשעה הסמוכה לאירוע.

לכבוד המאורע הנדיר הוכן מבעוד מועד היכל ‘זוהר הגליל’ השמור לאירועים ומעמדים מיוחדים, כאשר מיד עם פתיחת השערים החלו המונים נוהרים אל ההיכל שתוך מספר דקות התמלא עד גדותיו, כשההמונים מצטופפים במחסומים ובחלונות.

הגאון ‘הינוקא’ מסר שיעור מפליא בהיקפו על קדושת ארץ ישראל לעיני אלפים ובראשם רבני ודייני העיר, שדיברו בפתיחת המעמד על הזכות בערב הנדיר. לאחר כניסתו של הגאון הינוקא ברך רבה של מרום הגליל וביריה הגאון רבי אליהו ביטון את ברכת ‘שחלק מחכמתו ליראיו’.את שיעורו מסר הינוקא על מעלת וקדושת ארץ ישראל תוך מהלך גאוני הבלול מכל חלקי התורה כשאת השיעור חתם בחידוש מופלא לקולות התפעלות ושמחה של תורה בקרב הקהל הנפעם.

עם סיום השיעור ניגן הרב על פסנתר ניגוני דבקות סוחפים לקול שירת ההמונים ולאחר מכן נגשו ההמונים לברכה בחיתומו של ערב שאף זקני צפת לא זוכרים כמותו.

לאחר המעמד המשיך הינוקא לעריכת תפילות מיוחדות על כלל ישראל בציון זקינו האר”י הקדוש, בציון הרשב”י במירון ובקברו של הינוקא הקדוש נחמן קטופא אשר בגברעם.

 

0:00
0:00